Map our Network
Our team ?
Our Sonic Network
FUN: Sequencing online
Editorial
Contact info

Electro-acoustic.com
Acusmatica.org
Electroacoustic.org
Acousmatic.org
Electro-acustica.com
Imapico.com

A draft of my Thesis
AcuStatistics
AcuSearch
Join IEMA list
Terms of use

Magazine SONIC-KIMCHI
CNMAT
SARC
CCRMA
ARC-UK
Media Lab Europe
NNAAI
SMRG
LAASP  
SLR
Contacte con nuestro equipo de soporte 24x7 ¡Regístrese gratis y acceda a su propio Centro de Control privado!
 
F  I  N  D



Active User's

 


34rd Festival "Synthese" 2004. Bourges is on the spot one more time
 
Untitled Document APPEL-PROPOSITION A LA COMMUNAUTE INTERNATIONALE
DE LA MUSIQUE ELECTROACOUSTIQUE ET DE L’ART SONORE
pour un PROJET D’OEUVRE OUVERTE programmée
au 34e FESTIVAL SYNTHESE BOURGES 2004
" Les Maîtres sonneurs"
Dans le cadre du Festival Synthèse 2004, proposition est faite à tous compositeurs de musique électroacoustique et créateurs ou plasticiens sonores de réaliser une oeuvre spécifique d'une durée de 4 à 6 minutes sur thème.
Cette année le thème proposé est " Les Maîtres sonneurs ". La même année 1804, naissait George Sand et filait la navette du métier à tisser automatisé de Joseph Marie Jacquard. A l'occasion de la commémoration nationale de Georges Sand, l'IMEB propose, comme sujet d'œuvre ouverte 2004, de réunir une machine ancêtre de l'instrument-ordinateur avec un thème favori de la romancière champêtre (développé dans son livre "Les Maîtres sonneurs"), le jeu des instruments traditionnels. En l'occurrence mettre ensemble, jouer simultanément du registre instruments technologique et populaire.
Cette appellation de populaire se rapporte et convient aussi bien aux airs, paroles, chansons et instruments traditionnels (hors toute nomenclature musicologique reconnue) qu'aux musiques dites "de circonstance", la musique à thème social de convivialité, fêtes diverses, danses et assemblées, célébration. Le terme "instrument traditionnel" s'applique aussi bien aux instruments spécifiquement traditionnels que ceux de la musique savante mais joués avec des modes de jeux traditionnels ou populaires.
A chacun de retourner le champ de sa culture pour offrir aux autres leurs brèves musicales, chimères (et peut être non), musicales populaires.
"Or, écoute bien toujours ! La plaine chante en majeur et la montagne en mineur"
Le grand bûcheur (George Sand)
Les compositeurs qui s'inscrivent à l'œuvre ouverte 2004 ont toute liberté dans leur approche esthétique et leur style, pourvu qu'ils proposent une musique électroacoustique ou une œuvre d'art sonore nouvelle s'inspirant du thème.
Les œuvres reçues feront l'objet d'une programmation chaque jour du 34e Festival Synthèse en une série de concerts dans le cadre du "Salon Musical".
Les conditions de participation sont les suivantes :
1. Ouvert à tout compositeur, ou réalisateur, ou plasticien sonore.
2. L’œuvre doit être créée pour le projet d'œuvre ouverte d’ici à mai 2004.
Toute oeuvre qui ne traitera pas du thème ne sera pas diffusée.
3. La durée de l’œuvre doit être entre 4 et 6 minutes maximum.
4. L’œuvre doit être libre de tout droit de diffusion et reproduction sous la réserve évidente des droits d’auteur.
5. L’œuvre doit être envoyée sur support CD, Dat, ou MD.
6. L’œuvre sera conservée dans la Phonothèque Internationale de l’IMEB.
La participation au projet d’œuvre ouverte vaut approbation des conditions de participation.
Dates :
Si vous êtes intéressé(e) à participer à ce projet :
- nous faire connaître votre décision ainsi que le titre et la durée prévus au plus tard fin mars 2004.
La liste des participants figurera sur le site imeb.net dès fin mars.
- nous faire parvenir vos présentation, biographie et photographie au plus tard le 30 avril 2004.
Elles seront intégrées au programme du Festival consultable sur le site imeb.net
- nous faire parvenir votre œuvre si possible dès le 30 avril, et le 15 mai 2004 au plus tard.
Contactez nous par téléphone, fax ou email.
Pour toutes informations complémentaires :
IMEB
Place André Malraux – BP 39
18001 Bourges (France)
Tél. + 33 (0)2 48 20 41 87
Fax + 33 (0)2 48 20 45 51
email : administration@ime-bourges.org
web : http://www.imeb.netCALLING ON THE INTERNATIONAL COMMUNITY
OF ELECTROACOUSTIC MUSIC AND SONIC ART
for a WORK OVERTURE PROJECT, programmed
in the 34rd FESTIVAL SYNTHESE BOURGES 2004

" Les Maîtres Sonneurs/The Master Players "
In the framework of the 34rd Festival "Synthese" 2004, all electroacoustic music composers, sound creators and sound sculptors are invited to create a 4 to 6 minutes specific work, on a theme.
This year’s theme is “Les Maîtres sonneurs” (The Master Players), taken from the title of a novel by George Sand. Sand was born in 1804, the same year in which Joseph Marie Jacquard invented the automatic loom. To mark this double bicentennial, we would like to receive for this year’s Open Work pieces combining an ancestor of today’s computer-instruments with one or more traditional instruments from folk music (a favorite theme of the authoress): music simultaneously technological and popular.
The term popular can refer both to traditional folk melodies, texts, songs and instruments and to occasional music (traditional music for festivities, dances, gatherings and celebrations). Let each one search her and his culture to give others insight into its traditions and its popular music. The term "traditional instrument" means those instruments used explicity for the performance of traditional or folk music. For example, a violin sound sampled while playing a folk melody, perhaps found in a local setting.
“So always listen carefully! The plain sings in major and the mountain in minor.” (George Sand: Le grand bûcheur)
The composers who participate to the work overture 2004 are free to choose their own style and aesthetic approach if they propose an electroacoustic music or a new sonic art that the theme inspired them. The works received will be programed every day during the 34rd Festival "Synthese" in a series of concerts within the framework of the " Salon Musical ".
The conditions of participation are as followed :
7. The work overture project is opened to all composers, creators and sonic sculptors who wish to participate.
8. All works has to be finished before mid - May 2004. Works have to be on this theme only, otherwise they will not be broadcast.
9. The duration of your work must span not less than 4 and not more than 6 minutes.
10. Your work must be exempt from all broadcasts and reproduction rights, excepted of course author's royalties.
11. Your must send your work using one of the following media: CD, Dat, or MD..
12. Your work will be kept at the IMEB's International Sound Library.
To take part in the work overture project you must accept all the conditions in the agreement.
Dates :
If you are interested in the work overture project:
- Please let us know of your decision and send us the information on your work title and duration before the end of March 2004.
- The participants list will be published on the IMEB's site (www.imeb.net) at the end of March.
- Please send us your presentation, biography and photo before April 30, 2004. All information sent to us will be published in the Festival program at www.imeb.fr
Please send us your work between April 30, 2004 and May 15, 2004 the latest.
For all information, please contact :
IMEB
Place André Malraux – BP 39
18001 Bourges (France)

Tél. + 33 (0)2 48 20 41 87
Fax + 33 (0)2 48 20 45 51
email : administration@ime-bourges.org
web : http://www.imeb.net





PROFESSIONALS ONLY

 REAL-TIME SOFTWARE

OSW
clm (RT)
Pd
CsoundAV
Supercollider
Snd
CPS
Audiomulch
jMax
MaxMSP
Phorx
Reaktor
Kyma / Capybara
SENSORS COLLECTION
 
ARTICLES
COOL PEOPLE!
Planet CCRMA
UNESCO/Aschberg
Stephen Hawkins
Nobels2001
Kioto Protocol
Dalai Lama
ThinksThatThink
Bruce Lee: Jeet Kune Do manuscript

  Other news
Art and Soundscapes: Hildegard Westerkamp and Peter Cusack
4/20/2009

Call for music, 6th Sound and Music Computing Conference (SMC)
4/15/2009

NOVARS Research Centre LAUNCH - Lanzamiento de NOVARS: 2, Nov 2007
10/10/2007

14th "Rencontres internationales Paris/Berlin/Madrid"
10/8/2007

One Laptop Per Child (OLPC) $100 Laptop Computer
7/9/2007

British Association for the Advancement of Science Festival
7/9/2007

9th WSEAS Int.Conf. on ACOUSTICS & MUSIC: THEORY & APPLICATIONS
6/9/2007

Sonoimágenes 2007: Festival Acusmático y Multimedial- Argentina
6/9/2007

Futuresonic 2007, the urban festival of art, music and ideas
5/10/2007

MANTIS in Costa Rica and other KAIROS events
5/5/2007

Edinburgh's Soundings ... 06-07, EA Music in Scotland
1/29/2007

STEIM's workshop: a lecture by soundbike artist Kaspar König
1/29/2007

MANTIS Festival 2006 presents Francis Dhomont's music in Manchester
11/21/2006

Volume III: Temple Bar Gallery and Studios, Dublin, Ireland
9/15/2006

Phases - The Music of Steve Reich- Barbican Centre, London
9/14/2006


Records 1 to 15 of 558
 

 


 

 

 
Home | Contact | Privacy | Make a link| Terms of use | Add your web | Help | Publicity
© 2001-2004 site manteined by Le Jiraffe Bleu   Thanks to Agroterra.com and aspin.com >>>MADE IN BELFAST !<<<<